Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Casper rapporterar.

Av Heidi - 28 december 2010 08:48

Har hamnat hos världens stökigaste och stimigaste familj. ;)  Här händer det saker hela tiden! Fast de sista dagarna har vi intagit soffläge. Ganska skönt. Jag tycker inte om det kalla vita som kallas för snö, min matte är snäll och tvingar inte ut mig i onödan. Tror inte att hon vill gå ut i onödan hon heller.


Vi har varit iväg och träffat andra hundar i ett ridhus för ett par veckor sedan, dessutom har jag fått träffa nästan alla mina fyrbenta kusiner, alla mina kusiner är fyrbenta ju! Diesel, Scarlette och Royal har jag träffat både på silldagen och julafton. Diesel är snäll, Scarlette är bus och Royal.... han var faktiskt lite läskig. Han gillade inte när jag tuggade lite på hans boxerläpp. Nästa vecka kommer den andra Diezel och sover över natt, det ska bli spännande.


Matte hon envisas med att jag ska jobba för mitt godis. Jag ser då minsann inte att någon av barnen behöver sitta fint eller vara lugn innan dom får sitt lördagsgodis? Dessutom tycker jag det är lite orättvist att Max får hjälpa till att tugga på mina leksaker medans jag inte får röra en endaste av hans. Men det gör jag ändå. *hih* Annars är Max min favorit. Han är på samma höjd som jag.


Matte har köpt en ful fleeceoverall. Lämna tillbaka genast! Vi har dessutom hunnit med besök hos djuraffären och veterinären. Nu ska jag återgå till viloläge en stund till. Snart vaknar Max från förmiddagsvilan och då blir det high-life igen.


/Casper


Det måste jag ju tillägga. Husse säger ajabaja inte sova i sängen Casper. Matte säger jojomen och Varsågod Casper. Hon brukar dessutom försöka gömma mig under täcket när Husse inte ser, men jag måste nog lära mig att vara lite mer stilla om vi ska lyckas lura honom...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi - 6 februari 2011 19:13

Det är precis vad jag har bredvid mig. Idag har vi varit iväg på hundträffen, vilket sker varje söndag. En alldeles för lång promenad för lilla Casper dock. Från och med nästa vecka blir det 2 kortare promenader istället för en lång så att jag och ...

Av Heidi - 21 januari 2011 20:06

... som idag klagade på att det varit alldeles för lite bilder på sista tiden i bloggen bjuder vi nu på en bildkavalkad på Alex och Casper i snöhögarna.                    Dessutom slänger vi med en bild på en lycklig systerson som for...

Av Heidi - 18 januari 2011 07:19


Denna snö har nu blivit till slask och halka. Vet inte vilket som är värst? Men lite barmark har vi fått känna på, jag och Casper. Tycker vi om det? Ja det gör vi!      Snön har varit mysig för både barnen och Casper men nu hoppas jag verkl...

Av Heidi - 9 januari 2011 11:35

Mickes släkt har varit hos oss över helgen och nu när det har åkt är julen över för i år. Så nu är det dags att plocka ut julen, i eftermiddag åker granen in i värmepannan och i veckan förvandlar vi huset till det gamla vanliga tråkiga.   Detta i...

Av Heidi - 2 januari 2011 19:17


Den har Tyson sett idag. Nu har Casper fattat vinken, även om han försöker ge sig på Tyson så flyr han illa kvickt när Tyson ber honom fara och flyga. Mycket är lek för Tyson, som även om han inte är ungkatt längre beter sig som en. Sagis och Tjock...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards