Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Utslagen gris!

Av Heidi - 6 februari 2011 19:13

Det är precis vad jag har bredvid mig. Idag har vi varit iväg på hundträffen, vilket sker varje söndag. En alldeles för lång promenad för lilla Casper dock.

Från och med nästa vecka blir det 2 kortare promenader istället för en lång så att jag och Casper har möjlighet att vara med.

Nyttigt för Casper och mesta delen av tiden sköter han sig riktigt bra. Fick möjlighet att träna lösgående med de andra hundarna på ett 20-tal meters avstånd. Dessutom körde vi platsliggning (Casper nöjde sig med att sitta på plats) och inkallning, gick super!


Efter att vi kommit hem och hunnit hämta andan blev det en sväng till L. för lite hundsnack. Där fick han hälsa på Jöggs, en svart livlig Kelpie. Gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Jöggs är intensiv och markerar eftersom han känner sig lite osäker. Casper som är ganska vek och även är inne i spökåldern sprang och gömde sig mellan benen på mig. Men han var nyfiken och gick fram till Jöggs flera gånger och de lekte en liten stund. Kommer att krävas lite anstängning från mig och L. för att få dom två att bli en lyckad duo, om det går.


På onsdag blir det utställningskurs och på söndag klicker, full vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi - 21 januari 2011 20:06

... som idag klagade på att det varit alldeles för lite bilder på sista tiden i bloggen bjuder vi nu på en bildkavalkad på Alex och Casper i snöhögarna.                    Dessutom slänger vi med en bild på en lycklig systerson som for...

Av Heidi - 18 januari 2011 07:19


Denna snö har nu blivit till slask och halka. Vet inte vilket som är värst? Men lite barmark har vi fått känna på, jag och Casper. Tycker vi om det? Ja det gör vi!      Snön har varit mysig för både barnen och Casper men nu hoppas jag verkl...

Av Heidi - 9 januari 2011 11:35

Mickes släkt har varit hos oss över helgen och nu när det har åkt är julen över för i år. Så nu är det dags att plocka ut julen, i eftermiddag åker granen in i värmepannan och i veckan förvandlar vi huset till det gamla vanliga tråkiga.   Detta i...

Av Heidi - 2 januari 2011 19:17


Den har Tyson sett idag. Nu har Casper fattat vinken, även om han försöker ge sig på Tyson så flyr han illa kvickt när Tyson ber honom fara och flyga. Mycket är lek för Tyson, som även om han inte är ungkatt längre beter sig som en. Sagis och Tjock...

Av Heidi - 1 januari 2011 20:22

Ett helt nytt år, med nya utmaningar. Hoppas på att kunna hålla mina löften för året, stressa mindra och rensa ut både själen och huset från allt som ligger och skräpar.   Casper och jag ska köra igång med träningen på allvar, vi började redan ig...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards