Alla inlägg den 14 november 2010

Av Heidi - 14 november 2010 19:34




  

Ingen tur med presenten hade han, trots att vi höll tummar och tår för en miljon eller två.


  

Men vem behöver miljoner när man har barnbarn att jonglera med?



Kusin Diesel säger att hon varken behöver miljoner eller barnbarn, räcker med min husse och matte och möjligen en liten kakbit...


Av Heidi - 14 november 2010 06:45

    


Denna bilden överrenstämmer ganska bra med vad som hände hemma hos oss igår. Det började med att jag skulle städa lilltösens rum varvid vi blev ovänner och alla hennes saker hamnade i köket. Då kunde jag lika gärna rensa ut och byta ut hennes bokhylla mot en vägghylla för att minimera risken till totalt kaos igen.


Mitt under detta projekt dyker jag in i båda flickornas rum vilket slutar med 5 ica-kassar och en sopsäck med pappersklipp, förpackningar, gamla playdooburkar, baksidor från klistermärken, snörstumpar osv. Lämnade sedan kvar resten av innehållet i deras skrivbord och lät dom organisera upp det själva.


Under tiden åkte bokhyllan ner i källaren vilket innebar att jag kastade mig ner för att ställa in skorna, vilket var min tanke, detta ledde också till att jag började rota fram skor ur förråden vilket i sin tur gav resultatet att även källaren började anta utseendet "efter tromben". Mitt i detta kaos höll vi även på med tvätten och tömde pannrummet på skräp.


Att organisera upp efter tromben tog hela dagen och vi lyckades fylla ett helt släp med skräp. Dessutom fick vi aldrig upp något hylla i lillttösens rum - vi hade ingen. Skönt var det när det var färdigt i alla fall. Tydligen sägs det här "tromb-syndromet" gå i släkten.


När vi väl parkerade oss i soffan kändes det ganska gott!

Idag väntar tömning av släp och lite fars dag-firande hos barnens Mofa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards